Akuten igår.

Vardag / 1 Kommentarer / 2013-01-05, 17:39:47
Hej!
Igår blev det en tur till akuten.
Vaknade klockan 06:00 i fredags av att jag hade så ont i ryggen. Sen spenderade jag ca 4 timmar på toaletten och spydde som en tok! Antagligen pga smärtan för mådde inte direkt illa. Sen lyckades jag somna en stund, men sen mådde jag fortfarande dåligt så kräks hela dagn igår, och klagat över rygg smärtor, alvedon och ipren hjälpte itne direkt.
Så ringde 1177, och dom tyckte jag skulle åka in så de inte var något med njurarna som krånglade.
Åkte in till akuten, kom dit 22:00 dom tog blod/urin prov och blodtryck. Hade något höjt i både blod och urin, minns inte va dom sa, men att det iaf var nån slags infektion i kroppen. Hade även feber, nästan 39.
Fick två alvedon där som hjälpte lite iaf, så somnade ett antal ggr i filips knä i väntrummet. Sen klockan 01:00 får vi ett rum för att vänta på doktorn.... 04:30 kommer doktorn till oss.. Sen bankade hon och kände på ryggen och klämde på magen. Men hon visste inte va det var. Mest ont gjorde det på vänster sida av ryggen och magen.
Sen fick jag en voltaren spruta vid ryggslutet typ som skulle vara mot gallsten, men den hjälpte inte något speciellt. Så fick åka hem klockan 05:30..
 
Hel natt på akuten och bara vänta. Woohoo!
 
Om jag mådde lika eller sämre idag skulle jag åka tillbaka och dom ville lägga in mig, men än så länge går det okej. Orkar iaf sitta uppe idag.
 
 
 
(Hade tråkigt så tog lite bilder haha xD )

Kommentarer
aschmanda:

Nej inte alls roligt :s Hoppas de blev bra!

Svar: Tack :) Är redan bättre !
Emelie

2013-01-05, 21:47:00 / Blogg: http://aschmandas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback